Enssib  - École Nationale Supérieure des Sciences de l'Information et des Bibliothèques

École Nationale Supérieure
des Sciences de l'Information et des Bibliothèques

Normal view MARC view ISBD view

The blue book on information age inquiry, instruction, and literacy [Texte imprimé] / Daniel Callison and Leslie Preddy

Type de document : LivresAuteur principal: Callison, Daniel, 1948-, Auteur Co-auteur: Preddie, Leslie, Auteur Langue : anglais.Éditeur : Westport, Conn. : Libraries Unlimited, 2006Description : 1 vol.(XIV-643 p.) : ill. ; 28 cmISBN : 1-591-58325-X; 978-1-591-58325-7.Note de contenu : Information inquiry : concepts and elements Key foundational documents for information literacy and inquiry Information search and use models Models for information inquiry, composition, and scientific method Information literacy, media literacy, and information fluency Standards, scope and sequence, and best practices Instructional models applied to inquiry Foundations of the library media specialist's instructional role The instructional media specialist : a role for all inquiry educators The student as information scientist Online inquiry learning, virtual schools, and the digital divide Learning resources management to support inquiry learning Middle school inquiry research basics Middle school inquiry research orientation Middle school inquiry research exploration and strategy Middle school inquiry research investigation Middle school inquiry research : conclusion and reflection Sujet - Nom commun: Information literacy -- Study and teaching | Media literacy -- Study and teaching | Inquiry-based learning | Questioning | Médias Étude et enseignement | Questionnement Étude et enseignement | Bibliothèques -- Formation des utilisateurs Étude et enseignement | Culture de l'information, Étude et enseignement Voir dans le SUDOC
Item type Current location Collection Call number Status Date due Barcode Item holds
Prêt normal Enssib
Pôle Les bibliothèques
Papier 025.5 ILI c (Browse shelf) Available 824226F
Total holds: 0

Bibliogr. p. 609-623. Index.

Information inquiry : concepts and elements Key foundational documents for information literacy and inquiry Information search and use models Models for information inquiry, composition, and scientific method Information literacy, media literacy, and information fluency Standards, scope and sequence, and best practices Instructional models applied to inquiry Foundations of the library media specialist's instructional role The instructional media specialist : a role for all inquiry educators The student as information scientist Online inquiry learning, virtual schools, and the digital divide Learning resources management to support inquiry learning Middle school inquiry research basics Middle school inquiry research orientation Middle school inquiry research exploration and strategy Middle school inquiry research investigation Middle school inquiry research : conclusion and reflection

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Icons made by Freepik from www.flaticon.com is licensed by CC BY 3.0

La responsabilité de l'Enssib ne peut en aucune manière être engagée quant au contenu des informations figurant sur les documents hébergés sur son site et dont elle n’est pas l’auteur ou l’éditeur, à l’exclusion de ce qui est prévu par la Loi n°2004-575 du 21 juin 2004 pour la confiance dans l'économie numérique. Sa responsabilité ne peut pas davantage être engagée quant aux conséquences pouvant résulter de l'utilisation ou l'interprétation de l'ensemble des documents figurants sur son site.

Powered by Koha

//