Escape rooms and other immersive experiences in the library / Ellyssa Kroski

By one count, there are more than 7,200 escape room environments in 1,445 cities in 105 countries. So why not in libraries? Sharpening participants’ problem solving and collaboration skills by mashing up real-time adventure, immersive theater, gaming, and old-fashioned entertainment, they’re a natural for libraries. And, as Kroski demonstrates in this fun guide, they’re feasible for a range of audiences and library budgets. Whether you’re already an escape room aficionado who’s eager to replicate the experience at your own institution, or an intrigued novice looking for ways to enliven your programing, Kroski has got you covered. This book discusses the differences between escape rooms, which are highly structured, and immersive experiences, which are more casual; shows how these unique experiences can be used to teach information literacy skills, add unique youth programming, bring adults into the library, and instruct patrons about library resources in the form of puzzles and challenges; profiles several successful library projects, from large scale programs like New York Public Libraries’ Find the Future: The Game to smaller ones like Search for Alexander Hamilton;offers dozens of programming ideas and examples that can be tailored to fit a variety of libraries and budgets; and provides information on game kits available for purchase, tips for partnering with local Escape Room businesses, and links to additional resources. With the assistance of Kroski’s guide, libraries everywhere can offer their own take on these exciting forms of entertainment, engagement, and education.Il existe plus de 7 200 environnements de jeux d'évasion (« escape games ») dans 1 445 villes de 105 pays. Alors pourquoi pas dans les bibliothèques ? Aiguisant les compétences de résolution de problèmes et de collaboration des participants en combinant aventure en temps réel, théâtre immersif, jeux et divertissements à l'ancienne, c'est un choix naturel pour les bibliothèques. Et, comme Kroski le démontre dans ce guide amusant, ils sont réalisables pour un large éventail de publics et de budgets de bibliothèques. Que vous soyez déjà un amateur de salles d'évasion désireux de reproduire l'expérience dans votre propre institution, ou un novice intrigué à la recherche de moyens pour animer votre programme, Kroski a ce qu'il vous faut.Sujet - Nom commun: Bibliothèques, Activités culturelles | Jeux Ressource en ligne : Accès au texte intégral

Item type | Current library | Collection | Shelving location | Call number | Status | Date due | Barcode | Item holds | |
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En ligne accès réservé | Enssib | Ressource électronique | Pôle Les bibliothèques | e-book 025.5 ANI k (Browse shelf(Opens below)) | Available | 2020-0624 |
Notice rédigée d'après la consultation, 2020-11-23
Titre provenant de la page de titre du document numérisé
Reproduction numérique de l'édition de Chicago :ALA Editions, 2019
La pagination de l'édition imprimée correspondante est de : 188 pages
L'accès complet à la ressource est réservé aux usagers des établissements qui en ont fait l'acquisition
Bibliogr. p. 179-182. Index
By one count, there are more than 7,200 escape room environments in 1,445 cities in 105 countries. So why not in libraries? Sharpening participants’ problem solving and collaboration skills by mashing up real-time adventure, immersive theater, gaming, and old-fashioned entertainment, they’re a natural for libraries. And, as Kroski demonstrates in this fun guide, they’re feasible for a range of audiences and library budgets. Whether you’re already an escape room aficionado who’s eager to replicate the experience at your own institution, or an intrigued novice looking for ways to enliven your programing, Kroski has got you covered. This book discusses the differences between escape rooms, which are highly structured, and immersive experiences, which are more casual; shows how these unique experiences can be used to teach information literacy skills, add unique youth programming, bring adults into the library, and instruct patrons about library resources in the form of puzzles and challenges; profiles several successful library projects, from large scale programs like New York Public Libraries’ Find the Future: The Game to smaller ones like Search for Alexander Hamilton;offers dozens of programming ideas and examples that can be tailored to fit a variety of libraries and budgets; and provides information on game kits available for purchase, tips for partnering with local Escape Room businesses, and links to additional resources. With the assistance of Kroski’s guide, libraries everywhere can offer their own take on these exciting forms of entertainment, engagement, and education.
Il existe plus de 7 200 environnements de jeux d'évasion (« escape games ») dans 1 445 villes de 105 pays. Alors pourquoi pas dans les bibliothèques ? Aiguisant les compétences de résolution de problèmes et de collaboration des participants en combinant aventure en temps réel, théâtre immersif, jeux et divertissements à l'ancienne, c'est un choix naturel pour les bibliothèques. Et, comme Kroski le démontre dans ce guide amusant, ils sont réalisables pour un large éventail de publics et de budgets de bibliothèques. Que vous soyez déjà un amateur de salles d'évasion désireux de reproduire l'expérience dans votre propre institution, ou un novice intrigué à la recherche de moyens pour animer votre programme, Kroski a ce qu'il vous faut.
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