Creating and managing the full-service homework center / Cindy Mediavilla


Item type | Current library | Collection | Shelving location | Call number | Status | Date due | Barcode | Item holds | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Prêt normal | Enssib | Papier | Pôle Les bibliothèques | 025.5 SER m (Browse shelf(Opens below)) | Available | 8652737 |
Bibliographie p.159-162, index p.163-172
Why homework centers? Community assessment Service plan Staff and volunteer recruitment Job duties and training Funding and partnerships Collaboration with schools Space and location Service hours Programming and corollary services Library resources Supplies and equipment Security, user expectations and rules of conduct Media and public relations Evaluation and measuring outcomes Appendix A. Model homework programs Appendix B. Community assessment tools Appendix C. Homework staff recruitment announcements Appendix D. Homework helper application forms Appendix E. Homework helper contract Appendix F. Homework staff job descriptions Appendix G. Training modules Appendix H. Staff manual excerpts I. Letter of intent Appendix J. Teacher letters Appendix K. Registration forms Appendix L. Survey instruments
Site de l'éditeur Malgré la multiplication des sites de devoirs en ligne et des services de tutorat, les bibliothèques publiques ont encore un rôle important à jouer pour répondre aux besoins éducatifs des jeunes. Les bibliothèques publiques qui adoptent une approche proactive - en mettant en place des centres de devoirs organisés - ont le potentiel de devenir des catalyseurs d'une meilleure performance à l'école, d'une meilleure estime de soi et d'un apprentissage engagé. Ce manuel complet aidera les bibliothèques publiques à créer et à gérer un centre de devoirs dynamique.
There are no comments on this title.